Z dotazů z naší online a telefonické poradny plyne, že v souvislosti s platností nového občanského zákoníku a změnami pro věci zakoupené po 1. lednu 2014 naráží spotřebitelé na problém, jak určit, od kdy běží na jejich zboží při výměně při reklamaci záruka.
Český Goodwill 2015, hlasujte pro GLE o.p.s.!
Podpořte nás a hlasujte pro naši organizaci v soutěži Český Goodwill 2015.
Lze vrátit zboží ve 14 denní lhůtě i při zakoupení v kamenné prodejně?
V naší spotřebitelské poradně se množí dotazy klientů, zda lze vrátit zboží a požadovat vrácení peněz i při koupi v kamenné prodejně.
Jak reklamovat jídlo v restauraci?
Objednali jste si svíčkovou Stroganoff a místo měkkého, šťavnatého masa dostanete tužší hovězí z jiné části krávy? Čekáte přes hodinu na jídlo, a když se dočkáte, máte před sebou studený pokrm a v polévce vám navíc plave šéfkuchařův vlas? Nemusíte si to nechat líbit a špatnou službu můžete reklamovat. Více v článku.
Prodej na internetu – v jakých lhůtách lze odstoupit od kupní smlouvy?
Kdy může spotřebitel odstoupit od smlouvy při nákupu na internetu? Jaké jsou lhůty pro zaslání peněz a zboží při odstoupení od smlouvy? Tyto a další informace se dozvíte v článku.
Kdo je považován za spotřebitele a kdo ne?
Aby zákazník nakupující v obchodě, na internetu, případně na jiných místech mohl uplatňovat svých práv vyplývajících ze zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, je třeba, aby obchod uzavíral skutečně jako spotřebitel. Kde je hranice mezi nákupem spotřebitele a takzvaně na IČO?
Brožura Ochrana spotřebitele v ČR
Stáhněte si brožuru o Ochraně spotřebitele v ČR, která zohledňuje změny od 1. 1. 2014.
Seminář v Mladé Boleslavi
V rámci cyklu bezplatných seminářů pro širokou veřejnost tentokrát pořádáme seminář v Mladé Boleslavi. Přijďte se poradit s naším vyškoleným pracovníkem.
Prodávající musí vyřídit reklamaci do 30 dní
Prodávající má povinnost vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dní od uplatnění reklamace. Co dělat, když prodávající tuto lhůtu překročí, se dozvíte v tomto článku.
Náklady při reklamaci: na co má spotřebitel právo?
V případě, kdy spotřebitel reklamuje zakoupené zboží nebo služby a je-li reklamace oprávněná, má mimo jiné nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly při reklamaci. Co to však v praxi znamená?