Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele v roce 2020
V roce 2020 pro Vás realizujeme pokračování projektu v oblasti ochrany spotřebitele určeného pro širokou spotřebitelskou veřejnost.
Cílem projektu Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele je informovat o právech širokou spotřebitelskou veřejnost v souvislosti s právy vyplývajícími z občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Projekt navazuje na úspěšný projekt z let 2014 – 2019 a jeho cílem je informovat o problematice širokou veřejnost. Spotřebitelé mohou v rámci projektu využít bezplatného telefonického poradenství v pondělí a středu od 9:00 – 17:00, nebo položit dotaz kdykoliv v rámci online poradny.
Trvání projektu: | 01/2020 – 12/2020 |
Název projektu: | Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele |
Finanční podpora: | Ministerstvo průmyslu a obchodu, Spotřebitelské fórum – grantový program |
Cílové skupiny: | spotřebitelé v ČR, spotřebitelé cizinci žijící v ČR |
Lokalita: | celá Česká republika – online poradna, telefonická poradna, informační servis |
Kontaktní osoba: | Jan Zapletal |
E-mail: | spotrebitel@gle.cz |
Telefon: | 272 047 707, 224 241 589 |
Projektový tým:
Odborný garant a vedoucí poradce: | Mgr. et Bc. Petr Dostál |
Koordinátor projektu a poradce: | Ing. Jan Zapletal |
Poradce: | Mgr. Michael Škurka |
Výstupy projektu v roce 2020
- telefonická poradna – každé pondělí a středu od 9:00 do 17:00 na telefonním čísle +420 272 047 707
- online poradna – možnost položit dotaz prostřednictvím webového formuláře
- chat poradna na webových stránkách
- tisk a distribuce letáku s nejčastějšími spotřebitelskými problémy v angličtině, češtině a ruštině
- webový portál v českém, anglickém, ruském, ukrajinském a vietnamském jazyce
- vzdělávací semináře pro studenty středních škol a gymnázií
- informace z databází RAPEX, RASFF, SZPI, České obchodní inspekce a dalších
- facebookový profil s aktuálními informacemi pro spotřebitele
S čím se na nás spotřebitelé nejčastěji obracejí?
- jaký je postup při reklamaci
- kdy můžu odstoupit od smlouvy
- jaká jsou práva spotřebitele
- pomoc při řešení sporu s prodejci
- kdy mohu žádat opravu či výměnu věci
- kdy mohu žádat vrácení peněz
- a další