Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele v roce 2023

V roce 2023 pro Vás realizujeme pokračování projektu v oblasti ochrany spotřebitele určeného pro širokou spotřebitelskou veřejnost.

Cílem projektu Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele je informovat o právech širokou spotřebitelskou veřejnost v souvislosti s právy vyplývajícími z občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Projekt navazuje na úspěšný projekt z let 2014 – 2021 a jeho cílem je informovat o problematice širokou veřejnost. Spotřebitelé mohou v rámci projektu využít bezplatného telefonického poradenství v pondělí a středu od 9:00 – 17:00, nebo položit dotaz kdykoliv v rámci online poradny.

Trvání projektu: 01/2023 – 12/2023
Název projektu: Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele
Finanční podpora: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Spotřebitelské fórum – grantový program
Cílové skupiny: spotřebitelé v ČR, spotřebitelé cizinci žijící v ČR
Lokalita: celá Česká republika – online poradna, telefonická poradna, informační servis
Kontaktní osoba: Michaela Čapková
E-mail: info@skolaspotrebitele.cz
Telefon: 604966286

Projektový tým:

Odborný garant a vedoucí poradce: Mgr. et Bc. Petr Dostál
Koordinátor projektu a poradce: Veronika Škurková

Výstupy projektu v roce 2023

  • telefonická poradna – každé pondělí a středu od 9:00 do 17:00 na telefonním čísle +420 770 165 673
  • online poradna – možnost položit dotaz prostřednictvím webového formuláře
  • vzdělávací semináře pro studenty středních škol a gymnázií
  • informace z databází RAPEX, RASFF, SZPI, České obchodní inspekce a dalších
  • facebookový profil s aktuálními informacemi pro spotřebitele

S čím se na nás spotřebitelé nejčastěji obracejí?

  • jaký je postup při reklamaci
  • kdy můžu odstoupit od smlouvy
  • jaká jsou práva spotřebitele
  • pomoc při řešení sporu s prodejci
  • kdy mohu žádat opravu či výměnu věci
  • kdy mohu žádat vrácení peněz
  • a další

V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit na info@skolaspotrebitele.cz.