• Jednou ze zdánlivě nejproblematičtějších oblastí spotřebitelského práva je situace v případě, kdy spotřebiteli prodávající zamítne jeho reklamaci. Pokud se do této situace dostanete, není třeba věšet hlavu a pokud věříte, že je pravda na vaší straně, nabízí se Vám několik možností řešení takovéto situace.
  • Pokud nesouhlasíte s tím, jak byla reklamace vyřízena, můžete na místě vyjádřit nesouhlas a prodávajícímu toto sdělit.
  • V případě, že prodávající nebere na vaši námitku ohled, můžete:
    1. Podpořit svá tvrzení dalšími argumenty, které by prokázaly, že k zamítnutí reklamace došlo neprávem – znalecký posudek, vyjádření jiného servisního střediska apod.
    2. Obrátit se na institut Mimosoudního řešení spotřebitelských sporů se žádostí o zahájení řešení sporu s prodávajícím (online na www.coi.cz)
    3. Obrátit se na spotřebitelské organizace, případně na organizace zabývající se mimosoudním řešením sporů s prodávajícími
    4. Obrátit se na příslušný soud
  • Další možností, která však není zakotvena v zákoně a je neformálním doporučeným postupem, je pokusit se vyřešit spor s nadřízenými pracovníky u konkrétního prodávajícího. Nejčastěji jde o – vedoucího, majitele, manažera apod.