Prodejce má povinnost k výrobku dodat i dokumenty

Návod k obsluze, štítek prokazující emisní třídu nebo certifikát pravosti – to vše jsou dokumenty, které musí prodávající poskytnout kupujícímu v českém jazyce. Pokud prodávající takovou dokumentaci neposkytne, tak se jedná o vadu výrobku a je možné zboží reklamovat, dodatečně si dokumenty vyžádat nebo také v krajním případě lze i odstoupit od smlouvy.

Podněty k ČOI mají výsledky: internetové obchody chybují

Česká obchodní inspekce je hlavním kontrolním orgánem pro spotřebitele v České republice. ČOI se ročně zabývá tisíci podněty od spotřebitelů a následně v návaznosti na ně provádí kontroly. Není výjimkou, že u jednoho subjektu inspektoři zjistí i několik porušení zákona o ochraně spotřebitele. Takový prodejce může být následně sankcionován a musí zajistit nápravu svých provinění. Spotřebitelé tedy podáním podnětu chrání i ostatní.

Vrácení léků do dvou týdnů od nákupu online není samozřejmost

Spotřebitelé mají ze zákona právo odstoupit od smlouvy uzavřené online do 14 dnů bez udání důvodů, avšak ne ve všech případech. Mezi zboží, které nejde takto vrátit se řadí také léčivé přípravky, doplňky stravy nebo jídlo a hygienické prostředky. To vše však internetové obchody nabízejí i s možností vrácení. Můžu tedy léky bez udaní důvodu vrátit?