Řešení reklamací a další povinnosti podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli


Termíny:

Online seminář – informace

  • Online seminář v aplikaci Zoom. Účastníci obdrží před konáním semináře emailem unikátní klíč k přihlášení. Je zapotřebí mít v zařízení nainstalovanou aplikaci Zoom (https://zoom.us/join). Přesný návod jak se připojit obdrží účastníci před konáním semináře. Podklady k semináři účastníci obdrží v elektronické podobě (pdf) před seminářem.
  • Podrobnější informace budou účastníkům zaslány před konáním semináře.

Pro koho je seminář určen

Manažerům a majitelům obchodů nabízejících zboží a služby spotřebitelům, pracovníkům reklamačních oddělení, pracovníkům marketingu a zákaznických center.

Přínos pro účastníky:

Podrobná znalost této problematiky sníží riziko:

  • nepřizpůsobení obchodních podmínek, reklamačních řádů a smluv zákonům platným;
  • vzniku chyb, které mohou nastat při vyřizování reklamací;
  • používání nepřesných informací v reklamačních řádech, obchodních podmínkách;
  • sankcí ze strany státních dozorových orgánů (ČOI, ŽÚ atd.);
  • sporů se spotřebiteli a z toho plynoucí ztráty zákazníků, negativní reklamy či soudních sporů.

Program:

  • Novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku
  • hlavní rozdíly mezi nároky, které může po prodejci při reklamaci zboží požadovat spotřebitel, a nároky, které má prodejce vůči svému dodavateli,
  • rozdíl mezi zákonnou odpovědností za vady a zárukou za jakost dle NOZ, lhůty pro uplatnění práv spotřebitelem,
  • za jaké vady prodávající odpovídá, kdo prokazuje příčinu vady, jaká jsou specifika reklamací při prodeji na internetu,
  • informační povinnosti prodávajícího,
  • kdy může spotřebitel požadovat opravu, výměnu, slevu z ceny věci nebo odstoupení od smlouvy,
  • kdo přijímá a vyřizuje reklamaci,
  • délka a způsob vyřizování reklamace, doklady potřebné k uplatnění reklamace, jednotlivé povinnosti prodejce a spotřebitele,
  • zákonné náležitosti reklamačního protokolu, potvrzení o vyřízení či zamítnutí reklamace, otázka uplatňování nákladů při oprávněné a neoprávněné reklamaci,
  • diskuse nad problémy aktuálně řešenými v praxi.

Lektoři:

Mgr. Bc. Petr Dostál

Petr Dostál je advokátem registrovaným u České advokátní komory. Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Od roku 2015 působil jako advokátní koncipient a od roku 2019 působí jako samostatný advokát. Mgr. Dostál má zkušenosti především se zastupováním před soudy, a to jak v občanském soudním řízení, tak v trestním řízení (obhajoba a zastupování poškozených).

Dále úzce spolupracuje s realitními kancelářemi a podílí se tak na přípravě smluvní dokumentace o převodu nemovitých věcí. Po celou dobu své praxe se specializuje na poskytování právního poradenství v oblasti spotřebitelského práva, přičemž na toto téma pravidelně vystupuje i v televizních diskusích.

Mgr. Jaroslav Křepelka

Jaroslav Křepelka je absolventem Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a od roku 2022 je advokátním koncipientem. Právu se v průběhu studií věnoval i po stránce praktické. Působil jako právní asistent v několika advokátních kancelářích, absolvoval odbornou stáž na okresním soudě a zúčastnil se několika soutěží v simulovaném soudním jednání. V roce 2019 byl zvolen senátorem Akademického senátu Právnické fakulty Univerzity Palackého, jehož byl, po celou dobu trvání mandátu, místopředsedou.

Mezi jeho oblíbené právní odvětví patří právo závazkové, deliktní právo či obecně právo občanské. Odborně se dále zabývá problematikou svobodného přístupu k informacím, kdy na toto téma také odborně publikuje.

Cena:

  • 1 490 Kč (nejsme plátci DPH)

za každého dalšího účastníka ze stejné organizace, firmy cena:

  • 1 390 Kč (nejsme plátci DPH)

Kapacita míst na semináři je omezena (maximálně 20 účastníků na seminář). Rezervace budou provedeny dle data a času přihlášení účastníků.

Cena zahrnuje:

  • Online seminář v rozsahu 2 hodin (registrace, výklad, diskuze, přestávky)
  • Materiál k semináři v elektronické podobě – nejdůležitější z platných zákonů – výtah nejdůležitějších zákonných ustanovení týkajících se povinností a práv podnikatelů a spotřebitelů
  • Certifikát o účasti na semináři – v elektronické podobě

Jak se přihlásit: