Paní Lída zakoupila v květnu roku 2014 mobilní telefon. Telefon fungoval dobře, tak jak měl, ale jednoho dne se z ničeho nic vypnul a již nenaskočil. Nefunkční telefon tedy paní Lída odnesla na reklamaci, kde si telefon převzali s tím, že se ozvou. Po čase, když paní Lída měla cestu kolem prodejny, rozhodla se, že se podívá, jak to s její reklamací vypadá. Na prodejně jí sdělili, že reklamace vyřízena ještě není a že má přijít příští týden. Další týden se opakovalo to samé. Bylo to již více než 30 dní, kdy odnesla telefon na reklamaci a stále se jí nikdo neozval.

V případě, že jste zažili podobnou situaci a prodávající reklamaci ani po 30 dnech nevyřídil, čtěte dále a dozvíte se, jak v takovém případě postupovat.

V těchto a podobných případech platí, že pokud kupující reklamuje u prodávající výrobek, má prodávající povinnost vyřídit reklamaci včetně posouzení vady a jejího odstranění v nejdelší možné lhůtě 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se s kupujícím výslovně nedohodne na delší lhůtě. Pokud uplyne 30 denní lhůta a reklamace ještě není vyřízena, vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od kupní smlouvy, nebo může požadovat po prodávajícím výměnu věci, opravu a nově také přiměřenou slevu z kupní ceny. Záleží pouze na spotřebiteli, jakou možností si z výše uvedených zvolí.

Obrátit se na nás můžete i s dalšími dotazy a to:

  • osobně na adrese Na Pustině 1068, Kolín (centrum Kolárka),
  • na telefonním čísle 272 047 707 v pondělí a středu od 9:00 do 17:00, nebo
  • prostřednictvím online formuláře zde.