Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele v roce 2018

V roce 2018 pro Vás realizujeme pokračování projektu v oblasti ochrany spotřebitele určeného pro širokou spotřebitelskou veřejnost.

Cílem projektu Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele je informovat o právech širokou spotřebitelskou veřejnost v souvislosti s právy vyplývajícími z občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Projekt navazuje na úspěšný projekt z let 2014, 2015, 2016 a 2017, a jeho cílem je informovat o problematice širokou veřejnost. Spotřebitelé mohou v rámci projektu využít bezplatného telefonického poradenství v pondělí a středu od 9:00 – 17:00, nebo položit dotaz kdykoliv v rámci online poradny.

Trvání projektu: 01/2018 – 12/2018
Název projektu: Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele
Finanční podpora: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Cílové skupiny: spotřebitelé v ČR, spotřebitelé cizinci žijící v ČR
Lokalita: celá Česká republika – online poradna, telefonická poradna, informační servis
Kontaktní osoba: Jan Zapletal
E-mail: spotrebitel@gle.cz
Telefon: 272 047 707, 224 241 589

Projektový tým:

Odborný garant: Mgr. Barbora Kopecká
Vedoucí poradkyně: Mgr. Barbora Kopecká
Koordinátor projektu a poradce: Ing. Jan Zapletal
Poradkyně: Mgr. Ludmila Moudrá
Poradce: Mgr. Petr Dostál

Výstupy projektu:

  • telefonická poradna – každé pondělí a středu od 9:00 do 17:00 na telefonním čísle +420 272 047 707
  • online poradna – možnost položit dotaz prostřednictvím webového formuláře
  • chat poradna na webových stránkách
  • informační leták s nejčastějšími spotřebitelskými problémy v elektronické podobě v 5 jazykových mutacích (angličtina, čeština, ruština, ukrajinština, vietnamština)
  • tisk a distribuce letáku s nejčastějšími spotřebitelskými problémy v angličtině, češtině a ruštině
  • webový portál v českém, anglickém, ruském, ukrajinském a vietnamském jazyce
  • vzdělávací semináře pro studenty středních škol a gymnázií
  • informace z databází RAPEX, RASFF, SZPI, České obchodní inspekce a dalších
  • facebookový profil s aktuálními informacemi pro spotřebitele
  • twitterový profil s aktuálními informacemi pro spotřebitele

S čím se na nás spotřebitelé nejčastěji obracejí?

  • jaký je postup při reklamaci
  • kdy můžu odstoupit od smlouvy
  • jaká jsou práva spotřebitele
  • pomoc při řešení sporu s prodejci
  • kdy mohu žádat opravu či výměnu věci
  • kdy mohu žádat vrácení peněz
  • a další

V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit na spotrebitel@gle.cz.